קורס מודעות עצמית

קורס מודעות עצמית

צילום: Esparta

קורס מודעות עצמית

הכוח להיות מודע

קורסים רבים מטרתם להעניק לכם מיומנות כלשהי, לעתים למטרות שיפור תנאי שכר, ולעתים למטרות פיתוח תחביב כלשהו. אולם ישנה קטגוריה של קורסים שמטרתם לפתח את עצמכם, ואת היכולת שלכם לחיות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר. מיומנויות מהסוג הזה נלמדות בקורס מודעות עצמית.

במדריך זה נסקור תחילה מהי מודעות עצמית ומדוע כדאי ללמוד אותה בקורס. לאחר מכן נעבור על מסלולי הלימוד השונים המפתחים מודעות עצמית, ולבסוף ניתן לכם טיפים לאימון מיידי של יכולות מודעות עצמית.

מהי מודעות עצמית?

מודעות עצמית היא התהליך בו האדם מתבונן פנימה ונעשה מודע לגוף שלו, למחשבות שלו, להתנהגות שלו, ולכל אספקט הקורה בראשו ובאינטראקציה עם הסובב אותו. בקורס מודעות עצמית שואפים להגיע לשלום עם התת מודע שלנו, ולחיות את הרגע וההווה בשלווה ושקט נפשי.

קל להבין מודעות עצמית כשחושבים על דוגמאות למצבים בהם לאנשים אין מודעות עצמית: כאשר הם צועקים ומקללים מישהו אחר בכביש, כאשר בוהים בטלוויזיה כמו זומבים, כאשר אנו מבצעים הרגל שאנו יודעים שפוגע בנו.

בתהליך של פיתוח מודעות עצמית אין הכוונה להפסיק לפעול בעולם, להפך. הכוונה היא להבין את האמונות מאחורי הפעולות שלנו, להטיל בהם ספק, ולהגיע להחלטה לבצע את הפעולה באמונה מחודשת ומודעת. בתהליך זה אנו מודעים גם לפחדים שלנו ולמה שמעכב אותנו ממימוש עצמי.

מדוע כדאי ללמוד קורס מודעות עצמית?

קורס מודעות עצמית נועד להשיג מגוון רב של מטרות: שיפור הבריאות, פיתוח יכולות הקשבה, ועוד מגוון מיומנויות ונכסים. אולם המטרה הראשית של קורס מודעות עצמית היא אחת: הפחתת אי הנוחות ואי שביעות הרצון של האדם מחייו. כאשר רובנו מנסים לשפר את איכות חיינו, אנו בדרך כלל מנסים להשיג עבודה שמכניסה יותר כסף, לפרסם מאמר שיזכה בתהילה, למצוא זוגיות טובה יותר או לפעול בצורה כלשהי “לשפר את העולם”.

בקורס מודעות עצמית אין טוענים כי צעדים אלו לא חשובים, אלא טוענים שלפני ההשקעה הזו יש להשקיע בפיתוח המודעות העצמית ושיפור שביעות הרצון מהרגע, מההווה כמו שהוא. במקום לקנות אוטו חדש בציפייה שהוא ישפר את מצב רוחנו, ואז לגלות שאנו רוצים אוטו אף יותר גדול ויותר מפואר, דוגלים אנשי המודעות העצמית בשינוי ההתייחסות שלנו לעולם, למציאות, ולשביעות הרצון שלנו מהם.

תכני קורס מודעות עצמית

  • איך לחיות בהווה וליהנות מהרגע
  • התמודדות עם הצדדים הבלתי מספקים של חיינו
  • התמודדות עם כאב ורגשות שליליים
  • מציאת האושר הפנימי
  • קבלת סופיות החיים
  • פיתוח התודעה והתמודדות עם רגשות שליליים
  • החיבור של הגוף והנפש ודימוי וערך עצמי
  • תהליכי השקטת מחשבות והרפיה
  • לראות זה להבין – פיתוח דרכי הסתכלות והבנה חדשים על החיים
  • תרגול מדיטטיבי
  • מודעות לשפת גוף ולתקשורת לא מילולית
  • פיתוח האנרגיה הפנימית, הקשב, המודעות והשלווה – למה אני מודע כרגע?
  • מחשבות מעכבות ואמונות בסיסיות המונעות מימוש עצמי
  • פחד מדחייה וכשלון
  • חשיבה פוזיטיבית
  • איזון בין מחשבה לרגש
  • דמיון מודרך

חשיבות פיתוח המודעות בהשגת מטרות אישיות

אנו חיים בעולם שבו אנו צריכים לחיות במולטי טסקינג – לענות לטלפונים, בו בזמן להכין מצגת, בו בזמן לקרוא עיתון, ולא לשכוח ארבעים מטלות שנשארו לי להספיק לאתמול. מחנכים אותנו ומרגילים אותנו שיש לעבוד בדילוגים מדבר לדבר, ולהספיק כמה שיותר דברים כמה שיותר מהר. לכן לרבים קשה להבין מדוע חשוב לפתח מודעות עצמית, אשר דוגלת בהתמקדות בדבר אחד, ומתן קשב וריכוז גבוהים יותר למטלה ספציפית.

פעלתנות היתר שרווחת בימינו גורמת לבלבול ולניתוק של האדם מעצמו, ולכן מי שמתחיל תהליך פיתוח מודעות עצמית צריך להיות מודע שיתכן שהוא יספיק פחות, אולם הוא יצליח טוב יותר במה שיעשה, וירגיש טוב יותר בזמן הפעולה עצמה. אם כן התשובה היא שאכן מתרגלי המודעות העצמית מתמקדים בפחות חוויות, אולם ויתור זה משתלם הרבה יותר מההתרוצצות המודרנית, משום שהאדם משיג שלווה ובטחון פנימיים.

מידע נוסף על מודעות עצמית

אם רוצים למצוא מפתח לחיים שלווים ומאושרים יותר ולקבל כלים להתמודדות עם לבטים בחיי היום יום, ולשלוט בחיים, קורס מודעות עצמית הוא הקורס בשבילכם. כמו כן אנו ממליצים להתחיל עם לימודי מודעות עצמית מקריאת ספרים בנושא ובאתרי האינרנט השונים.

טיפ לאימון מיידי במודעות עצמית

אם ברצונכם להתחיל לתרגל מודעות עצמית, מומלץ לכם להתחיל לבצע את התרגיל הבא במשך פעם ביום:

תרגיל הרגעות ומודעות עצמית – פנו לעצמכם 5 דקות ושבו במקום שקט ורגוע. התמקדו בנשימה. בעוד רגע תקחו נשימות עמוקות. כאשר תנשפו החוצה, תלמדו שאתם יכולים להוציא את המתח והעייפות מחוץ לגופכם. תזכרו לנשום לאט ובאופן עמוק. בכל נשימה תהיו יותר ויותר רגועים.

תחילה – קחו נשימה עמוקה. החזיקו את הנשימה לכמה שניות. בזמן הוצאת האוויר אימרו לעצמכם את המילה “שחרור”. בצעו שוב נשימה זו. כאשר אתם נושפים החוצה, הרגישו את המתח יוצא מגופכם. בצעו נשימה זו למשך מספר פעמים. הניחו לזרועות ולכתפיים שלכם ליפול. חיזרו על השאיפה והנשיפה. תהנו מתחושת ההרגעות ושחררו את הגוף. שוב הכניסו אוויר לחלל הבטן. החזיקו את האוויר ושחררו. תנו לעצמכם לשקוע יותר ויותר עמוק בתחושת הרוגע. כעת נסו נשימות אלו עם עיניים עצומות.

  • Facebook
  • Twitter
  • email