קורס מדריכי אירובי

Get ready!!! by Mr. Juninho.

צילום: Mr. Juninho

מדריך אירובי בפעולה

להזיז את הגוף!

יותר ויותר נשים וגברים בישראל מחליטים לחטב את גופם על מנת להראות יותר טוב ולהרגיש יותר טוב. בשונה ממה שחושבים, פעילות אירובית היא לא פשוטה, וכוללת הרבה יותר מחשבה ותכנון מאשר ריצה. על פיתוח השיטה האירובית אחראי רופא מחיל האוויר האמריקאי בשם ד”ר קנט קופר, שפיתח שיטה לניקוד הפעילות האירובית על פי מרחק וזמן פעילות.

לכל מי שרוצה להתחיל בפעילות אירובית יש כמה אופציות:

  • פעילות אירובית של ג’וגינג
  • פעילות אירובית על אופניים (ונגזרותיה בצורות הספינינג)
  • פעילות אירובית של ריקוד ותנועה – או מחול אירובי
  • הליכות

מדוע לעסוק בפעילות אירובית?

פעילות אירובית משפרת את הכושר הגופני, מורידה סיכונים למחלות שונות כגון מחלות לב, ומשפרת את איכות החיים והבריאות. אנשים שמסגלים אורח חיים של פעילות זו מרגישים אנרגטיים יותר, והם בריאים יותר וחיים יותר שנים. הפעילות האירובית מאפשרת שליטה על לחץ דם, חיזוק שרירים, שיפור הגמישות והיציבה, שיפור מצב הרוח על ידי הפרשת אנדורפינים במוח, שיפור תפקוד הלב והמערכת החיסונית, ועוד.

תכני קורס אירובי

  • – sport coaching
  • – אנטומיה
  • – פיזיולוגיה
  • – קינזיולוגיה
  • – תזונה
  • – פציעות ספורט
  • – קורס מגישי עזרה ראשונה
  • – עיצוב וחיזוק – מבנה שעור, עקרונות, מתודיקה, יציבה, אביזרים וכו’
  • – אירובי רצפה – בניית קומבינציה, כוריאוגרפיה, מוזיקה, סגנונות שונים
  • – אירובי מדרגה – כוריאוגרפיה, פירוק ולימוד וכו’
  • – מתיחות – יישום עקרונות פיזיולוגיים, מבנה שיעור, שיטות הדרכה וכו’

מהי פעילות אירובית?

פעילות זו מאמצת קבוצות שרירים גדולות לזמן רב. בשונה מפעילות כמו הרמת משקולות, הכוללת עומס רב לתקופה קצרה, הפעילות האירובית איננה מכבידה על השריר בכזו עוצמה. הפעילות האירובית מגבירה את צריכת החמצן בגוף ואת קצב הלב.

בקורס מדריכי אירובי נלמד אתכם כיצד להעביר שיעור אירובי מלא, וכן נלמד אודות הנושאים הבאים:

  • ההבדל בין פעילות אירובית ואנאירובית
  • מערכת ATP CP: מערכת לאספקת אנרגיה לטווח הקצר, עד 10 שניות.
  • מערכת הגליקוליזה: מערכת קצרת טווח המספקת אנרגיה עד 3 דקות פעילות.
  • המערכת האירובית: מערכת המספקת מלאי בלתי מוגבל של אנרגיה לטווח הארוך, תוך ניצול כל אבות המזון (בעיקר פחמימות ושומנים).
  • תדירות אימון אירובי
  • עצימות הפעילות האירובית
  • חישוב משך הפעילות
  • התאמת סוג האימון למתאמן
  • Facebook
  • Twitter
  • email