קורס יועצי השקעות

רוצה להכיר את שוק ההון באמת? ללמוד הכל לעומק ולעסוק בתחום? קורס ייעוץ השקעות הוא הקורס שאתה צריך לקחת עכשיו. הקורס יקנה לך ידע תיאורטי ופרקטי בשוק ההון ובייעוץ השקעות ויכין אותך לבחינת יועצי ההשקעות של הרשות לניירות ערך. המבחן אינו מוגדר כמבחן קשה אך הלימודים מחייבים ידע מעמיק בשוק ההון ובהבנה של החוק.

כל אדם שמעוניין לעסוק בייעוץ השקעות חייב להיות בעל רישיון. גם חלה הפרדה בין יועצי השקעות למנהלי תיקי השקעות כדי ליצור אחידות ושקיפות מול הלקוח ולמנוע ניגודי עניינים.

על יועצי השקעות חלים מספר חוקים: חוקים כלליים מחוק החוזים, חוק השליחות וכו’ וחוקים ספיציפיים כגון חוק ניירות ערך. בנוסף לחוקים אלו מפרסמת הרשות לניירות ערך הוראות משמעתיות ליועצי השקעות.

מטרות קורס ייעוץ השקעות

בקורס יועצי השקעות לומדים את הנושאים הבאים:

  • הכרה עם חקיקה של יועצי השקעות
  • הכרה של שוק ההון
  • ספרות ומידע מקיף
  • כלים והכנה לשאלות בבחינה
  • הכרה עם מבנה הבחינה ומבחנים משנים קודמות
  • תרגול של נושאים בייעוץ השקעות
  • מרתון מבחנים ואסטרטגיות לבחינה

עלות קורס ייעוץ השקעות נע סביב 4,000 ש”ח, אך המחירים תלויים במוסד הלימודים בו תבחרו.

משך קורס יעוץ השקעות נע סביב 450 שעות אקדמיות ומתפרס על פני 2 סמסטרים.

אופן לימוד קורס ייעוץ השקעות

הקורס המלא מתפרס על פני 2 סמסטרים בהם לומדים הן את הרקע הפיננסי והחשבונאי והן מתכוננים לבחינות: מקצועית א’ ומקצועית ב’. אם יש לכם תואר בכלכלה או דומה לו ייתכן ואתם פטורים ממתכונת הלימודים המלאה ואתם זקוקים רק להכנה לבחינות המקצועיות.

שכר יועץ השקעות

יועץ השקעות בעל ותק מרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש. עם זאת, כדי להגיע לוותק הנדרש יש לעבור סטאז’ בו בדרך כלל המשכורות נמוכות יותר. לאחר הקורס אפשר לעבוד במגוון חברות השקעות, ביניהן: פסגות, מיטב, הראל, ועוד. בנוסף, תוכלו להתנסות במסחר בבורסה אונליין באתר גאון השקעות.

הקורס עצמו לא נחשב מאוד קשה ואם אתם הולכים ללמוד ייעוץ השקעות ואתם בעלי רקע פיננסי – יהיה לכם מאוד קל. דגש גדול מושם על הבחינה ולשם עליכם לכוון כל הזמן. התרגול אינו מאוד קשה ולאחר תרגול קצר תראו שהשאלות חוזרות על עצמן בניסוחים מעט שונים.

תכני קורס יועצי השקעות

אחת הדרכים הטובות ביותר להבין אם קורס יועצי השקעות מתאים לכם הוא לקרוא מה לומדים במהלך הקורס. בתחילת הקורס מקבלים מבוא אודות יועצי השקעות בישראל. לומדים על הפרוצדורה של הוצאות רישיון מטעם הרשות לניירות ערך, וכן אודות תפקיד יועצי השקעות בבנקים ובבתי ההשקעות שם תוכלו לעבוד לאחר השגת הרישוי.

בנוסף, לומדים על החוקים החלים על יועצי ההשקעות: חוק החוזים, פקודת הנזיקין, חוק השליחות, חוק העונשין, חוק הגנת הפרטיות, חוק איסור הלבנת הון, חוק ניירות ערך וחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות בניהול תיקי השקעות.

לבסוף, הקורס מסמיך אתכם לעבור את בחינות הרשות לניירות ערך, בחינות הכוללות נושאי כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, דיני ניירות ערך ואתיקה מקצועית וכן ניתוח ניירות ערך ומכשירים פיננסיים.

מושגים הנלמדים בקורס יועצי השקעות – ניתוח ניירות ערך, מסחר מותר, ני”ע בבעלות המדינה, ני”ע תאגיד, קרנות נאמנות, קופות גמל, מט”ח, תעודות סל ועוד.

לסיכום, קורס ייעוץ השקעות יוכל להכניס אתכם אל שוק ההון, למרות שתצטרכו לעבור סטאז’ עם תחילת העבודה. הקורס יכשיר אתכם בעיקר לבחינה ויצריך מכם גם תרגול של שאלות בבית מתחום המשפט והאתיקה. בתי הספר המלמדים ייעוץ השקעות שמים דגש רב על איכות הוראה מהמתקדמות ביותר. אם תצליח לחצות את המבחנים והסטאז’ תוכל להיות יועץ השקעות ולהתקדם בסולם הפיננסי של שוק ההון.

  • Facebook
  • Twitter
  • email
קבל מידע על קורס ייעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר
קבל מידע על קורס ייעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר