קורס קוסמטיקה

קצת על קורס קוסמטיקה

קורס קוסמטיקה נועד להעביר לך את הידע הרחב של קוסמטיקאיות, כיצד לטפל בעור הפנים, ולדאוג שישאר נקי, בריא, וצעיר. קורס קוסמטיקה מיועד לנשים וגברים שרוצים ללמוד על איפור, שעווה, קוסמטיקה, טיפוח ואסתטיקה, ולשלב עבודה עם אנשים ויכולת טיפולית וריפויית מעניינת. יש קוסמטיקאיות רבות שמרוויחות בכבוד, משום שאידיאל היופי הנשי והגברי דורשים טיפוח בלתי פוסק.

מה לומדים בקורס קוסמטיקה?

מבנה העור – בחלק זה נלמד על סוגי עור שונים, ועל המרכיבים והשכבות שלהם. העור איננו חלק כמו שהוא נראה. הוא בנוי משכבות, נקבוביות, שערות ושאר מרכיבים שמשפיעים על פעולת הקוסמטיקאית.

מבנה הפנים – קוסמטיקאית טובה צריכה להכיר את מבנה שרירי הפנים והשפעת פיזיולוגיה זו על הטיפול. מכיוון שהקוסמטיקאית עובדת ישירות על הפנים, היא צריכה לדעת להשתמש בשרירים ולא להכאיב להם.

ניקוי ראשוני – הטיפול הבסיסי ביותר של כל קוסמטיקאית הינו הניקוי הראשוני, בו מורידים את שכבת הלכלוך, הזיעה, השיער והתאים המתים שהצטברו על עור הפנים במשך הזמן. ניקוי קוסמטיקאי הינו יותר חזק מהניקוי היומי של הפנים שכולנו עושים במידה זו או אחרת בבית.

עיסוי יד, עיסוי גב, ועוד סוגי עיסויים – אחד היתרונות של עבודת הקוסמטיקאית הינו שהיא בוחרת איזה סוג טיפול או עיסוי להתמקד בו. ישנן קוסמטיקאיות שמתמקדות בעיסוי באבנים חמות, אחרות בעיסוי שוודי ואחרות בכלל לא מעסות את העור.

אבחנת סוג העור – אי אפשר לטפל בלקוח בלי קודם כל לאבחן איזה סוג עור יש לו – יבש, שמנוני או רגיל.

ישנן קוסמטיקאיות רבות הלומדות גם הסרת שיער בלייזר או באפילציה, טיפול שנעשה מאוד שגרתי בשנים האחרונות.

אילו טיפולים לומדים לעשות במהלך לימודי קוסמטיקה?

העבודה של הקוסמטיקאית מתעדכנת כל הזמן, עם טיפולים חדישים וכן תכשירים חדשים שנועדו לטיפוח האסתטי של הנשים והגברים. בקורס קוסמטיקה תלמדי לעשות פילינג לפנים, לטפל בציפורניים, גבות, וכן להתאים את התכשירים והקרמים הנכונים לעור הפנים. קוסמטיקאיות צמרת מצליחות לשמור על עור הפנים של הלקוחות שלהן צעיר ורענן למשך שנים רבות, והן מתוגמלות על כך בצורה יפה.

להלן הטיפולים עליהם לומדים במהלך לימודי קוסמטיקה:

קוסמטיקה טבעית – תחום הקוסמטיקה הטבעית חדר אף לשוק ההמונים, וכיום אי אפשר למצוא שמפו ללא תמצית צמחים זו או אחרת. בקוסמטיקה טבעית מנסים להשיג את אותן השפעות חיוביות על המראה ובריאות העור באמצעות מוצרים מן הטבע. תוכלו להתייעץ בנושא זה בפורום קוסמטיקה טבעית. יש כיום חברות המתחילות לשווק מוצרי קוסמטיקה אורגניים שמקורם ממוצרים טבעיים ואורגניים ללא שימוש בחומרי הדברה מסוכנים.

קוסמטיקה רפואיתהקוסמטיקה הרפואית לוקחת את טיפוח העור צעד אחד קדימה ומטרתה לשפר לא רק את מראה העור אלא את בריאות הלקוח באופן כללי. הקוסמטיקה הרפואית משתמשת בידע הנרכש בתחום הרפואה כדי לשפר את העור מהבחינה הרפואית.

טיפולי פנים לגבר – פני הגבר מתלכלכים, ורוב הגברים לא משקיעים זמן או מאמץ בניקוי הפנים. תפקיד הקוסמטיקאית לבצע ניקוי יסודי לנקבוביות העור של הגבר, ולמנוע אדמומיות ופצעונים לאחר גילוח. הקוסמטיקאית גם מסבירה לגבר כיצד לתחזק את עור פניו, ומתאימה טיפול יומי לפי סוג העור שלו.

מניעת נזקי השמש – טיפול זה כולל החדרת לחות לעור, וכן התאמת תכשיר נגד שיזוף לשימוש יומיומי לעור מסוגים שונים. השמש היא גורם הנזק והקימוט מספר אחד לגברים ונשים כאחד, לכן זהו נושא שלאט לאט נכנס למודעות של קוסמטיקאיות בארץ רוויית השמש שלנו.

ניקוי הפנים – בשנים האחרונות טיפולי הפנים עברו שדרוג ושיפור טכנולוגי, וכיום כוללים פילינג, מסכות פנים, טיפול באקנה, שימוש באמצעים כימיים, חשמל סטטי, רקיחת קרמים ועוד. מוצרי קוסמטיקה שונים שמקורם בים המלח יכולים לעזור בתור מערך טיפולי הפנים המומלץ.

הסרת שיער בגוף ובפנים – ישנן קוסמטיקאיות המקבלות הכשרה להסרת שיער בליזר, אפילציה או שעווה. בחלק זה של הלימודים נלמד על סוגי הציוד של הקוסמטיקאית.

נושאים נוספים הנלמדים בקורס – תזונה נכונה הבריאה לעור, כימיה קוסמטית

יתרונות עבודה כקוסמטיקאית

בעוד שהלימודים עצמם הינם קצרים יחסית ולא יקרים, העבודה אכן יכולה להשתלם. קוסמטיקאית יכולה לעבוד מקליניקה פרטית בבית, ולצבור קהל קבוע של לקוחות. החסרון המרכזי של המקצוע הוא שהעבודה יחסית חוזרת על עצמה ואיננה מאתגרת במיוחד.

קוסמטיקאיות יכולות לעבוד גם בחברות קוסמטיקה, מכוני יופי וקוסמטיקה, מעבדות קוסמטיקה, חברות המייצרות מוצרי קוסמטיקה כמו Lancom, וכן בשיווק ומכירה של מוצר קוסמטי כלשהו. במהלך הקורס נלמד אותך לשווק את עצמך או את מוצרי היופי שתעבדי איתם לשוק הטיפוח בארץ.

  • Facebook
  • Twitter
  • email
קבל מידע על קורס קוסמטיקה
מלא פרטים לקבלת מידע חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד
יש לסמן מוסדות לימוד בהתאם למקום מגוריך

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר
קבל מידע על קורס קוסמטיקה
מלא פרטים לקבלת מידע מנציג טלפוני חינם וללא התחייבות!
בחר מוסדות לימוד

אנו מכבדים את פרטיותך | בכפוף לתקנון האתר